Wat voor bewijzen zijn er nodig bij een strafzaak ?

Welke bewijzen zijn voldoende bij een strafzaak als het gaat om illegale racerij ?
Moeten daar beelden vertoond worden en snelheidsmetingen of is een zogenaamde verklaring van 3 undercover agentjes voldoende die zomaar iets uit hun duim hebben gezogen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Agenten leggen hun verklaring op ambtseed of belofte af. Zij mogen dus niet liegen en zuigen dus ook niks uit hun duim.

Als 3 agenten verklaren dat ze bepaalde overtredingen of misdrijven hebben gezien, dan is videomateriaal als ondersteunend bewijs niet meer nodig.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
de politie verklaart geen rijbewijzen ongeldig. Het CBR kan dit wel doen, na een art 130 procedure, waarbij er gekeken wordt, of hij lichamelijk en geestelijk wel in staat bent, om over een rijbewijs te beschikken. pas als u zakt voor deze test, of als u geen gehoor geeft aan de oproep voor de test, wordt uw rijbewijs ongeldig verklaard.
Volgens officieële wetsartikelen moet de rechter overtuigd zijn van schuld, er is in principe geen minimumeis aan bewijs, wel moet je meer dan 1 getuige hebben áls je getuigen als bewijs wilt gebruiken.