ik heb een sms gekregen dat ik een dag winnaar ben, maar achteraf maak ik alleen maar kans. hoe zit dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat soort dingen zijn pure oplichting! Als je zulke smsjes krijgt, altijd negeren! Tips om te weten dat het nep is:
- Ze zeggen dat je iets gewonnen hebt maar hebt niet recentelijk mee gedaan een wedstrijd van het bedrijf dat ze zeggen te zijn
- Slecht nederlands. Veel van die nep smsjes/mails zijn door een uit een andere taal, bv engels, waardoor grammatica fouten ontstaan en kromme zinnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is enkel bagger, waarschijnlijk via internet of een of andere app?
je gegevens worden verkocht, en zo vallen ze je lastig en smeren ze je wat aan. vul dus nooit je gegevens in bij dit soort vage toestanden. als je werkelijk wat wint dan doen ze er niet zo moeilijk over en heeft het niet zoveel voeten in aarde. hoe het zit? het is bagger, lastig te controleren, en als het al te controleren is dan zijn er mazen in de wet die het mogelijk maken om mensen lekker te maken met prijzen die never nooit bij een zogenaamde winnaar terecht komen. wellicht dat je via info eens kan googlen naar waar het van afkomstig is en je het in de toekomst kan voorkomen? (vaak komt dit soort bagger niet alleen, dus lees ook de kleine lettertjes of google vooraf naar info voor je je gegevens verstrekt aan een of andere mallotige organisatie die niet al te netjes met je gegevens omgaat) :)
Amadea
11 jaar geleden
Als je maar een dag winnaar bent, en het is nu achteraf, dan is die dag dus inmiddels voorbij. Wat was het nut van een dag winnaar te zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha,hier moet ik echt om lachen.
Zulke berichtjes krijg ik dagelijks(!) op me iPhone.
En mijn broers en vrienden trouwens ook.
'U bent geselecteerd...'
'U bent dagwinnaar'
'U kado ligt klaar'
Spam.
Niet intrappen.
Dan moet je iets bestellen of je ergens op abonneren.
Volgens mijn ouders kreeg je zulke dingen vroeger ook wel per post,dan kreeg je een winnaarscode en moest je die opsturen,maar ook iets bestellen of ergens lid van worden.

Antwoorden (2)

zo werkt dat met veel van die ondoorzichtige loterijen. Ze maken je blij in de hoop dat je dan nog een extra SMS verstuurt, zodat ze nog meer winst binnen halen. Weet je zeker dat je aan een wedstrijd mee hebt gedaan?
Zoniet dan helemaal niet reageren, voor je het weet zit je vast aan een sms-dienst
anneliez
11 jaar geleden
Ze maken mensen blij met "een dooie mus." eerst zetten ze je in het zonnetje door je een "winnaar" te noemen (wat bij veel mensen werkt omdat ze zich gevleid voelen) en achteraf blijkt dat je niets gewonnen hebt en alleen maar geld kwijt bent aan eventuele reacties van jou kant. Trap er niet in, want je verliest gegarandeerd. Beter nog is het nummer van de afkomst van het sms-je blokkeren.