Wat gebeurt er als de officier te laat reageert op je bezwaar?

Heb een boete gekregen wegens een delict die heeft plaatsgevonden.
Dit delict viel onder economische delicten en staat dus op je strafblad voor volgens mij 5 jaar.
Het is een overtreding geweest, was zelf niet op de hoogte van de geldende regels dus ben in bezwaar gegaan tegen de boete.
Volgens mij heeft de officier iets van 16 weken na ontvangst om te reageren.
Echter is inmiddels al 16 weken verstreken..
Vervalt de straf en aantekening op mijn strafblad, of zal ik nog langer moeten wachten?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Wordt hier wel keurig uitgelegd dacht ik.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bezwaar-en-beroep/vraag-en-antwoord/wat-gebeurt-er-nadat-ik-bezwaar-heb-gemaakt

Antwoorden (2)

Er vervalt helemaal niets helaas. Je zou eerst eens kunnen informeren wanneer er een besluit wordt genomen. Als geen of geen bevredigende reactie krijgt kun je een termijn stellen, onder dreiging van dwangsom.
Het niet tijdig nemen van een besluit wordt t.b.v.het bestuursprocesrecht gezien als (fictief) besluit, waartegen je beroep bij de rechter kunt aantekenen.
Met beiden schiet je niet veel op. Ik zou rustig nog een paar maanden afwachten.
teusvh
5 jaar geleden
Indien het niet gemeldt is dat het bealuit op bezwaar langer zou duren, kan je een termijn aanvragen bij het bestuursorgaan. Je kan het bestuursorgaan ook in gebreke stellen, waardoornje recht hebt op een dwangsom. Als laatst kan je de beslissing nog door een rechter afdwingen.