Ben ik verplicht om een woonadres op te geven bij mijn werkgever. Of mag dat ook een postbus nr zijn?

Ik werk voor een salaris. Mijn werkgever stort dat op mijn rekening. Mijn werkgever hoeft toch niet te weten waar ik woon?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
6.1K
ronron1212
5 jaar geleden
Ja dat moet hij wel hij moet zelfs je id of je paspoort controleren.

Antwoorden (1)

Uw werkgever is verplicht om vast te leggen wie u bent en waar u woont. Deze gegevens moeten vastgelegd worden en goed beveiligd zijn in uw personeelsdossier.
Ik vraag mij af waarom u hier tegen bezwaar heeft.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kan ik ook een postadres opgeven?
Amadea
5 jaar geleden
Stel dat jij je nogal vaak ziek meldt en de werkgever stelt een spoedcontrole in om na te gaan of jij werkelijk ziek thuis bent. Dan moet de bedrijfsarts weten waar jij woont.