Nee; als minderjarige mag je geen koopovereenkomst sluiten zonder toestemming van je ouders. Er wordt in de praktijk een uitzondering gemaakt voor voor de hand liggende aankopen (bijv. boodschappen doen, een filmkaartje kopen etc) maar een stuk bosgrond kopen valt daar overduidelijk niet onder. Zou je het toch doen zonder toestemming van je ouders, dan kunnen zij de koop ongedaan laten maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar er staat nergens dat hij/zij geen toestemming van zijn / haar ouders heeft.
antwoord zou dus ja mits moeten zijn in mijn ogen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja mits of nee tenzij, what's the difference ...
tinus1969
6 jaar geleden
Aangezien grond een registergoed is, en de koop dus via de notaris moet, zal die er opletten dat de koper ook bevoegd is.