Stel dat ik op het deep web b.v. een pdf lees over hoe je drugs moet maken of over wapens is het dan strafbaar om dat te lezen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
dudemeister
6 jaar geleden
neehoor je kunt zelfs Thor webbrower downloaden en lekker surfen, het wordt een ander verhaal als je crazy shit bestel derop

Antwoorden (1)

Nee. Informatie vergaren is niet strafbaar.

Het kan wel een deel zijn van het bewijs in een strafzaak, bijvoorbeeld als je een aanslag aan het voorbereiden bent, of een drugslab aan het opzetten bent en al in bezit bent van bijzondere stoffen. Op zo'n moment gaat (als het OM deze feiten kent) dit wel tegen je werken.
LeonardN
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
+ wederom een uitstekend antwoord.