Hoe zit het met het verkopen van Chinese Diesel-Time horloges? Ze hebben de naam Diesel gejat en Time er achter gezet.

Er zijn een aantal kleine verkopers die de horloges op deze manier verkopen. Zou je hier problemen mee kunnen krijgen als je een grote bestelling van deze horloges uit china laat komen? Of maakt het niet uit omdat het wel duidelijk is dat et geen horloges van het merk Diesel zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Mogelijk hebben die Chinezen dat al uitgezocht, voordat ze er een paar miljoen van maken.
Ze kennen de risico's natuurlijk heel goed, dit trucje doen ze al enige jaren.
Ze moeten er erg veel ervaring mee hebben, met al die namen die toch ergens veel lijken op bekende merken.
Diesel -Time is op het kantje denk ik.

Toegevoegd na 1 minuut:
Alleen een rechter kan hierover een uitspraak doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen dit mag niet.

De aanvulling time is onvoldoende om een duidelijk onderscheid te maken tussen beide merken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je misschien ook een bron waar deze info te vinden is?