Is het downloaden van buitenlands materiaal strafbaar ?

Ik heb totdat de regels strenger werden van een tv serie die in Nederland niet op tv is afleveringen gedownload.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kan ik daar gewoon mee doorgaan of mag dat ook niet (meer)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
LeonardN
6 jaar geleden
Hoe heet de serie en hoe heb je deze gedownload?

Het beste antwoord

Ja, het downloaden van materiaal uit illegale bron is strafbaar, daarbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen buitenlands of binnenlands materiaal.

Toegevoegd na 9 minuten:
Soms zijn buitenlandse series via Netflix of HBO te kijken, als het je meer gaat om het kijken dan om de kosten.

Toegevoegd na 1 uur:
De aanname is hier inderdaad dat je downloadt vanuit illegale bron, dit omdat je zelf al aangeeft dat je je op glad ijs bevindt.

Mocht je downloaden van een legale bron als Netflix of andere legale of een serie downloaden waarbij de rechten vermelden dat deze vrij te verspreiden is dan is er natuurlijk niets aan de hand.

Toegevoegd na 1 uur:
*dat je denkt dat je je op glas ijs bevindt

Toegevoegd na 2 uur:
Antwoord:
Niet in alle gevallen, maar in dit geval waarschijnlijk wel.
LeonardN
6 jaar geleden
Thecis
6 jaar geleden
Het is waar dat het downloaden strafbaar is als het illegaal is. Maar vanuit wat de vraagsteller vraagt en uitlegt, gaat het om een serie, maar weten we niet of het gaat om downloaden vanuit een illegale bron (hoogst waarschijnlijk wel, maar we weten het niet zeker).
LeonardN
6 jaar geleden
Klopt, even aangepast.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben er dus terecht mee gestopt. Moet ik ff uitvinden op welk legaal (betaald) kanaal deze serie eventueel te zien is.
LeonardN
6 jaar geleden
Welke serie?