Moet je je ov kosten en stufi ook terug betalen als je overstapt naar een lager niveau?

Ik zit er over te denken om als vierde jaars mbo verpleegkundige verder te gaan als verzorgende IG.

6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik dacht het wel. Geleend is geleend.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je een mbo-opleiding zonder diploma afrondt, moet je de ontvangen studiefinanciering terugbetalen.
https://duo.nl/particulier/studiefinanciering/gift-of-terugbetalen.jsp

Antwoorden (1)

Het hangt ervan af welke opleiding je wilt gaan doen. Is dat IG- BOL of IG-BBL? Als je de laatste opleiding wilt gaan doen heb je dus geen diploma IG-BOL en zal je de verkregen studiefinanciering moeten terugbetalen.

INFO:
Vergoeding
Als je de opleiding via de beroepsopleidende leerweg volgt en 18 jaar of ouder bent, kun je in aanmerking komen voor studiefinanciering. Alle BOL-studenten hebben recht op een studentenreisproduct, de OV-kaart.

Ga jij de opleiding via de beroepsbegeleidende leerweg volgen? Je hebt in dat geval géén recht op studiefinanciering, maar kunt wel een leerlingsalaris van je werkgever ontvangen. Het is zelfs mogelijk dat je leerbedrijf de kosten van je opleiding betaalt!
fisbel