Kan ik een kamer van mijn eigen huis verhuren zonder dat dit gekort wordt op een WW uitkering?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja dit mag, dit was antwoord en ook recent van een jurist ;) Toelichting: heb een ww uitkering mag ik een kamer verhuren in mijn huis dat mijn eigendom is? Antwoord: Geachte heer, mevrouw, Ja, dat mag. Maar vanaf een bepaald bedrag moet u de inkomsten opgeven. Momenteel gaat het om 4.262 euro per jaar. Met vriendelijke groet, UwJurist.nl mr. Monique Doomernik

Bronnen:
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php...

De WW is een verzekering die een dekking biedt voor de uren dat je wel beschikbaar bent voor arbeid, maar geen betaalde baan hebt. Daar staat inkomen uit vermogen (zoals het verhuren van een kamer) los van.

Een kamer in eigen huis verhuren is inkomsten uit vermogen en geen inkomsten uit arbeid, tenzij je er er een pension van maakt of andere diensten aanbiedt (en dan nog alleen dat gedeelte wat opbrengst is voor de arbeid). Je hoeft op het Uwv werkbriefje toch ook je bankrente niet op te geven?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100