Als je een invalidekaart en een gehandicaptenparkeerplaats heb en je wilt gaan verhuizen in dezelfde plaats zijn daar dan weer kosten aan verbonden?

6 jaar geleden
in: Wetgeving
paulus811
6 jaar geleden
Voorzover ik weet is dat per gemeente verschillend, ik zou daar beginnen met informeren.
ronron1212
6 jaar geleden
Heeft u een gehandicaptenparkeerplaats en gaat u verhuizen binnen de gemeente, dan kunt u een aanvraag indienen om uw parkeerplaats te laten verplaatsen. U betaalt dan wel opnieuw voor de aanleg. Verhuist u naar een andere gemeente, dan moet u uw gehandicaptenparkeerplaats opzeggen bij de gemeente. Vervolgens kunt u in uw nieuwe woonplaats - zo nodig - een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen.
https://www.wmowijzerkerkrade.nl/een-vraag-over/vervoer/parkeren
paulus811
6 jaar geleden
Er is ook een passagierskaart, wellicht is dat een optie om deze situatie te voorkomen. Er wordt veel misbruik gemaakt van de gehandicaptenkaart zie ik vrijwel dagelijks, maar we moeten ook wel redelijk blijven en zeker een agent moet zich kunnen inleven.

Antwoorden (1)

Brief sturen naar de gemeente waar je heen gaat verhuizen, die kunnen dat zo voor u overschrijven als het goed is, sommige gemeentes kunnen daar moeilijk over zijn en daar een kleine vergoeding voor vragen maar u hoeft niet het totale bedrag weer opnieuw te betalen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Bron van je bewering?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn werk haha :)
ronron1212
6 jaar geleden
https://www.wmowijzerkerkrade.nl/een-vraag-over/vervoer/parkeren
Herman63
6 jaar geleden
Ik blijf in dezelfde gemeente wonen
ronron1212
6 jaar geleden
Heeft u een gehandicaptenparkeerplaats en gaat u verhuizen binnen de gemeente, dan kunt u een aanvraag indienen om uw parkeerplaats te laten verplaatsen. U betaalt dan wel opnieuw voor de aanleg.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik moest toendertijd zelfs 80 gulden betalen om het kenteken op mijn bord aan te passen. 6 plaklettertjes