Heeft een kind recht op erfenis van zijn biologische vader als hij al erkend is door een andere vader?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (1)

Nee.

Uit een soortgelijke vraag:

Het kind erft niet van u omdat het niet in familierechtelijke betrekking staat tot u. Met andere woorden: u bent niet de juridisch vader. Nu die andere man het kind heeft erkend kan het kind (of de moeder) ook niet de gerechtelijke vaststelling van het vaderschap aanvragen. Het kind heeft namelijk al twee (juridisch) ouders.

http://rechtenforum.nl/forum/thread/title/Erven+niet+erkend+kind+wel+erkend+door+een+ander./t/30958/printertopic/1/