Mag je van adviesprijs wat doorgestreept is, daar de korting van verlenen, of het bedrag wat daar voor in de plaats komt en dan de korting eraf?

Daar ben ik benieuwd naar omdat ik in zoń situatie zit. Dat de Leverancier mij tegemoet wil komen met een korting ( geen Naam) noemende.
Advies prijs is doorgehaald, een nieuw bedrag neergezet, maar toch van de advies prijs de korting verlenen? Klopt dat?
dan ben ik even duur uit wanneer ik de korting niet zou krijgen

Toegevoegd na 6 minuten:
Mag je überhaupt nog van de advies prijs afgaan, als hij doorgestreept is?

Dan zou het helder wezen als je dan van het nieuwe bedrag wat genoemd wordt de korting wordt verleend!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
6 jaar geleden
Is de prijs dan duurder dan de adviesprijs?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gaat dit over een consumentenaankoop of bedrijfsaankoop?

Antwoorden (2)

De adviesprijs zegt helemaal niets. Wie adviseert aan wie? Vaak wordt daar maar wat neergezet,om je de illusie te geven dat het een koopje is. Van belang is de prijs die de verkoper er voor rekent. Als hij dan zegt 10 of 20% korting te geven bereken je dat t.o.v. de vermelde prijs.
teusvh
6 jaar geleden
Als een leverancier jou korting geeft, zou hij dat moeten doen over de normale prijs die hij ook aan andere klanten berekent. een adviesprijs zegt helemaal niets; dat is niet meer dan een advies van de fabrikant aan de verkoper voor welke prijs hij een artikel zou kunnen verkopen. Helaas worden adviesprijzen heel veel misbruikt om de indruk te wekken dat je (veel) korting krijgt.
Ga dus na wat het artikel dat je koopt normaal gesproken bij deze leverancier kost, en beding daar korting op.