wat zijn precies de boetes voor het invoeren van illegaal vuurwerk

Bijvoorbeeld als je een flowerbed van 50 kilo haald? En nog wat kleine potjes en een 100000 klapper

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Antwoorden (2)

Ik dacht dat je maximaal 15kilo vuurwerk in je bezit mag hebben. Ook behoord een 100000 tot de gevaarlijkste categorie. Dat houd in dat alleen een proffesional dat zou mogen aansteken.

Het etiket moet altijd nederlands zijn, buitenlands betekent illegaal.

In het bezit zijn van illegaal kost dacht 120 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De straffen zijn sinds kort verhoogd, daarbij komt ook nog bij dat dit geen overtreding meer is maar een misdaad. Dus krijg je ook een strafblad. De straffen kunnen bij het invoer van boetes die lopen tot honderden euro's tot celstraffen van 9maanden. Natuurlijk word er gekeken welke categorie vuurwerk het is, hoeveel kilo en of het voor de illigale handel is bestemd. Is het voor de handel dan lopen straffen eerder richting celstraffen.