wat is het verschil tussen een groenstrook en een Berm en waar staat dit omschreven?

Ik wil dit graag weten ivm het parkeerbeleid binnen de gemeente Apeldoorn. Op een groenstrook mag je niet parkeren maar als het een berm genoemd wordt wel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
5.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.instructeursonline.nl/modules/news/article.php?storyid=109
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wegenverkeerswet 1994
wegen: alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten; In twijfelgevallen en als er geen nadere omschrijving wordt gegeven in de APV is het de rechter de bepaalt wat wat is.

Antwoorden (2)

Een berm is een grasstrook direct naast een weg en is daarmee formeel onderdeel van de weg. Een groenstrook heeft in principe niets met een weg te maken. Dat staat daar helemaal los van en slaat op een meestal langwerpig (strook) grond met gras, beplanting, bomen, e.d. willekeurig waar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een berm is een strook grond die direct naast de rijbaan is gelegen en meestal wordt begrensd door een bermsloot of een bermafscheiding (hekwerk).

Een groenstrook is een goed onderhouden strook gras naast de weg die duidelijk breder is dan een normale berm al dan niet voorzien van een andere begroeiing dan een gras.