loodgietersbedrijf laat harde schijf vallen, maar weigert aansprakelijkheid, wat nu?

tijdens werkzaamheden aan het plafond stootte een monteur een externe harde schijf op de grond; nadat hij vertrokken was uit die ruimte en weer weg was constateerde ik dit; het bedrijf wilde wel een harde schijf vergoeden, maar toen ik er een week later achter kwam dat alle gegevens alleen door een gespecialiseerd bedrijf kunnen worden teruggehaald wisten ze ineens nergens meer van... wat nu?

6 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Stuur het bedrijf een aangetekende brief met ontvangstbevestiging waarin je de kwestie in detail uitlegt en waarin je ook vermeldt wat er eerder is afgesproken over de vergoeding. Vermeld hier de data en tijdstippen duidelijk bij. Stel het bedrijf in de brief nadrukkelijk opnieuw verantwoordelijk voor het gebeurde. Geef ook aan dat eerder aansprakelijkheid is aanvaard.

Geef verder aan in de brief dat je een vergoeding wil ontvangen voor de door jou gemaakte kosten en nog te maken kosten. Dat was immers eerder al afgesproken! Eventueel kan je er een kopie van een offerte van het recovery-bedrijf bijvoegen. Laat desgewenst weten dat je heel teleurgesteld bent over de gang van zaken.

Geef een termijn in de brief aan waarin je een reactie verwacht en vermeld verder dat je, indien men niet bereid is te betalen, een advocaat zal inschakelen.

Op of via www.juridischloket.nl kan je voorbeeldbrieven vinden.
Antoni