Mag iedereen in nederland een boerka aandoen?

of zijn er nog regels voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
paulus811
13 jaar geleden
Ik zie niks, waar is het licht
Alles zwart voor mijn gezicht
Oh, ach ja, wat ben ik dom
Ik heb mijn burka andersom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk vind ik dat het verboden moet zijn.

Het beste antwoord

Ja hoor Pruts da's in Nederland (nog) niet verboden. Maar begrijp ik je goed, jij wilt toch niet gehuld in een boerka door Tilburg gaan wandelen....?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja natuurlijk mag dat!
Het is een mooi kledingstuk dus!
Voor sommige zelf van harte aanbevolen;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee een politie agent : die kan je op pakken : niet met als reden dat je een boerka draagt maar omdat je de orde verstoord

bijv een spin doodtrappen als een politie agent het ziet kan ook aanleiding zijn voor een kruisverhoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is onwaar, je kunt misschien om je legitimatiebewijs gevraagd worden, maar dat is wat anders.
Ja,dat mag,behalve mensen die van beroepswege een uniform aan hebben. Het is nogal lastig voor een politie mevrouw of meneer zijn of haar pistool te pakken met zo'n soepjurk aan.
Maar in hun vrie tijd: Hoera ,ik ga voor een boerka!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regels? Geen idee... Maar ik kan zo enkele vrouwen opnoemen die geweldig zouden opknappen wanneer ze een boerka zouden dragen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot nu toe is er geen verbod op boerka in Nederland. Dus volgens mij mag iedereen nog een boerka aan doen in Nederland...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijk al die tolerante antwoorden, als de dame in questie het er mee eens is heb ik geen enkel bezwaar.
Want kijk eens naar sommige demonstraties (gelijkhebbend of niet) bivakmutsen, petjes met dassen,of andere vermommingen, daar gaat m.i. meer dreiging van uit.
Of zoals j.l. in Nijmegen een overval op een korfbalclub door 6 figuren met bivakmutsen, zullen we ons daar eens druk over maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee : mijn kinderen mogen van mij geen boerka aan :P tot ze meerderjarig zijn in ieder geval ;)

verder mag iedereen zelf weten wat hij draagt, maar ik kan me voorstellen dat je niet in alle beroepen een boerka aan kan.