Mag iedereen in nederland een boerka aandoen?

of zijn er nog regels voor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor Pruts da's in Nederland (nog) niet verboden. Maar begrijp ik je goed, jij wilt toch niet gehuld in een boerka door Tilburg gaan wandelen....?

Ja natuurlijk mag dat! Het is een mooi kledingstuk dus! Voor sommige zelf van harte aanbevolen;-)

nee een politie agent : die kan je op pakken : niet met als reden dat je een boerka draagt maar omdat je de orde verstoord bijv een spin doodtrappen als een politie agent het ziet kan ook aanleiding zijn voor een kruisverhoor

Ja,dat mag,behalve mensen die van beroepswege een uniform aan hebben. Het is nogal lastig voor een politie mevrouw of meneer zijn of haar pistool te pakken met zo'n soepjurk aan. Maar in hun vrie tijd: Hoera ,ik ga voor een boerka!

Regels? Geen idee... Maar ik kan zo enkele vrouwen opnoemen die geweldig zouden opknappen wanneer ze een boerka zouden dragen...

Tot nu toe is er geen verbod op boerka in Nederland. Dus volgens mij mag iedereen nog een boerka aan doen in Nederland...

Heerlijk al die tolerante antwoorden, als de dame in questie het er mee eens is heb ik geen enkel bezwaar. Want kijk eens naar sommige demonstraties (gelijkhebbend of niet) bivakmutsen, petjes met dassen,of andere vermommingen, daar gaat m.i. meer dreiging van uit. Of zoals j.l. in Nijmegen een overval op een korfbalclub door 6 figuren met bivakmutsen, zullen we ons daar eens druk over maken?

nee : mijn kinderen mogen van mij geen boerka aan :P tot ze meerderjarig zijn in ieder geval ;) verder mag iedereen zelf weten wat hij draagt, maar ik kan me voorstellen dat je niet in alle beroepen een boerka aan kan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100