Nee, in Delft mag je niet met een drone vliegen, want je mag niet boven aaneengesloten bebouwing vliegen.
Ook mag je niet hoger dan 120 meter boven grond of water vliegen of in de buurt van een vliegveld.
Daarnaast mag je niet in het donker vliegen, en je moet de drone altijd kunnen zien.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus je mag ook niet over parken in delft vliegen?
SimonV
6 jaar geleden
Nee, je mag eigenlijk ook niet over mensen en wegen vliegen.
Maar op dat is natuurlijk niet helemaal mogelijk omdat je altijd zelf onder de drone staat.
SimonV
6 jaar geleden
Ik heb nog even zitten zoeken: in principe zou je wel boven een stil park zonder mensen(menigte) mogen vliegen.
De essentie is natuurlijk dat je met je drone anderen geen schade kunt berokkenen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waar heeft u dit gevonden? Thanx btw.
SimonV
6 jaar geleden
"Vlieg nooit boven bebouwing, wegen en mensen."
Hieruit kan je afleiden dat een park zonder mensen wel mag.
Ik vind het overigens vreemd dat je bij dronewedstrijden opeens wel boven mensenmenigten mag vliegen. https://www.drones.nl/wetgeving