ik heb in duitsland diefstal gepleegd,wat nu?

Ik had geen geld bij me en geen pinpas,heb beloofd het voor avonds 20;00 uur te brengen maar niet gedaan ,anders moest ik de cel in.krijg ik hier nog wat van te horen of hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
paulus811
6 jaar geleden
Waarom ga je niet excuses maken en betaal je alsnog? In Duitsland gebeurt gelukkig nog veel op basis van goed vertrouwen, hou dat alsjeblieft zo.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Snel gaan betalen, als je identiteitsgegevens zijn opgenomen kun je gegarandeerd zeer bijzonder bezoek krijgen. Zoals paulus811 al aangeeft: beschaam iemands vertrouwen niet nog een keer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Omdat ik het niet heb,zit net in bewind voering,en zeker geen buffer opgebouwd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
zou ik een betalingsregeling kunnen treffen?
Rieneke1
6 jaar geleden
Wat heb je gestolen dan? Is het mogelijk dat nog terug te sturen? Vreselijk om goed vertrouwen zo te beschamen. Wat betreft betalingsregeling: stel het voor, wie weet is het mogelijk. Probeer niets uit te geven wat je niet hebt om weer uit de problemen te komen. Succes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een bewindvoerder regelt de financiën en moet zorgen dat de inkomsten in de eerste plaats voor het levensonderhoud worden gebruikt.
Als het klopt wat u zegt, hebt u zichzelf aardig in de penarie geholpen en hebt u hulp nodig.
Ik zie hiervandaan maar één oplossing.
Praat hierover met de bewindvoerder. Deze kent uw situatie. Een goed bewindvoerder die door de kantonrechter is aangesteld, houdt geen moralistische praatjes maar zoekt samen met u naar een oplossing.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mocht er iets misgaan met bepaalde instanties of door omstandigheden dan is de bewindvoerder het aanspreekpunt dat eventuele problemen moet helpen oplossen.
Er is wel een verschil of u geplaatst bent onder beschermingsbewind (onder bewindstelling) of dat er sprake is van Wsnp bewindvoering.
(Wsnp = Wet schuldsanering natuurlijke personen)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
heb vrijwillig bewind aangevraagd dus geen sanering,dus volgens u lijkt het beste morgen contact op te nemen met bewind?
paulus811
6 jaar geleden
Dit moet je gewoon zelf met de winkel oplossen. Geen geld hebben is niet het probleem van de winkelier, maar dit maak je er nu wel van.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik begrijp je ff niet paulus sorry daarvoor,ik heb een diefstal gepleegd politie arriveerde en ik moest 400 euro betalen ,ik had dat geld niet op moment,ik mag voor een jaar de winkel niet betreden,ik heb voor mijn idee de boete van de politie gekregen,dus hoe bedoel dat maak ik er nu van?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een winkeleigenaar kan een persoon een winkelontzegging geven, en aangifte doen van huisvredebreuk als men de winkel toch inkomt.
Als ik JoanDArc aan de lijn krijg zal ik vragen of in deze zaak het Duitse Ordnungswidrigkeitenrecht gehanteerd wordt zoals in Nederland.
De Duitse procedure kent nl drie ‘lagen’, de Nederlandse procedure strafbeschikking kent twee 'lagen'.
paulus811
6 jaar geleden
Jij hebt geen geld, maar schaft wel iets aan. Je maakt jouw geldtekort nu het probleem van de winkelier. Vandaar mijn advies om het samen met de winkelier op te lossen en niet door een bewindvoerder.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@paulus811,
De waarde van de spullen was € 70,-- en er werd gevraagd om voor een bepaalde tijd € 400,-- te komen brengen. Dit lijkt ook op misbruik maken van de situatie. Samen met de winkelier oplossen is geen optie.
Onderbewindstelling wordt vaak toegepast als betrokkene, door wat voor omstandigheden dan ook, niet zelfstandig kan beslissen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Was de kassa al voorbij,maar nog wel binnen ,werd door civial of zoiets mee genomen naar een kamer heb toen op politie moeten wachten die heeft een formulier gemaakt waarin ik moest toegeven daadwerkelijk de spullen te hebben mee genomen,heb deze ondertekend en aan politie terug gegeven,er is mij niet gevraagd naar een consultatierecht,dit alles is gewoon in een apart kamertje in de winkel geregeld.Werd me wel gezegd dat als later door een rechter ofzo bepaald word dat ik minder had moeten betalen ik dat terug zou krijgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
heb inderdaad ook ontzegging van de winkel gekregen voor een jaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou in ieder geval nu contact opnemen en een oplossing zoeken, anders durf je de rest van je leven niet meer door Duitsland heen omdat je niet zeker weet of je als voortvluchtig geregistreerd staat...
paulus811
6 jaar geleden
@jeroen1973, Monika heeft geen moord gepleegd hoor.

Het beste antwoord

Niet bekend is om welk bedrag het gaat en of u in staat bent het gestolen goed te retourneren naar de rechtmatige eigenaar. Blijkbaar is dat laatste niet het geval, anders had u het wel gelijk in kunnen leveren of terug geven aan de eigenaar. Ook wordt niet vermeld of uw identiteit bekend is en waar u savonds voor 20.00 uur het geld moest gaan brengen. Dit kan allemaal van invloed zijn of u er nog iets van hoort.

U hebt zelf een verzoek ingediend bij de rechtbank om toegelaten te worden tot de Wsnp (Wettelijke Schuldsanering Natuurlijke Personen). Verzoeken om tot de Wsnp te worden toegelaten zijn personen die om lichamelijke en/of psychische redenen tijdelijk of blijvend niet meer in staat zijn om hun eigen financiële belangen te behartigen. Wanneer de schuldsanering van toepassing wordt verklaard, is dat een gunst.
U moet drie jaar lang van een minimaal bedrag zien rond te komen en moet aan de schuldeisers zoveel mogelijk betalen. Er kan dus nooit sprake zijn van het opbouwen van een buffer, het kleine beetje dat nog gespaard kan worden gaat grotendeels naar de afbetaling. De aflosperiode van drie jaar (soms vijf jaar) moet gebruikt worden om uit deze moeilijke situatie te komen. Gezien het gebeurde lukt u dat niet zelfstandig.

Of u wel iets of niets meer van deze kwestie hoort maakt geen verschil, u hebt al snel het bewijs geleverd dat u het niet alleen kunt. Dat is geen schande want het is een hele zware opgave om uit een diepe put te klimmen zonder steeds weer een treetje naar beneden te glijden. Het betekent wel dat u intensieve begeleiding nodig hebt en minstens de hulp van een maatschappelijk werker.

Voor adressen van instellingen voor maatschappelijk werk in uw regio kunt u terecht bij het Wmo-loket van uw gemeente. Wmo-loket is het loket Wet maatschappelijke ondersteuning. Voor de hulp van het maatschappelijk werk hoeft u niet te betalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn id is bekend,ik had geen adres van politie gekregen om geld te brengen en moest formulier ondertekenen dat ik daadwerkelijk de spullen had gestolen,en de spullen zijn direct weer van me af gepakt,dus terugbrengen hoeft niet meer.ik denk dat alle spullen gezamelijk 70 euro waren.Dus zou ik afwachten tot ik er wat van hoor voordat ik stappen onderneem of moet ik het wel doen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met deze info kan ik enorm veel,dank je wel daarvoor
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Monika2015, u hebt spullen niet betaald en de politie wordt gewaarschuwd.
Was u de kassa al voorbij, stond u buiten, door wie bent u aangehouden?
U krijgt een formulier en u moet ondertekenen dat u daadwerkelijk de spullen niet betaald hebt.
Waar werd het formulier aan u gegeven?
Door wie werd het formulier aan u gegeven?
Aan wie hebt u het formulier teruggegeven?
Is dat op het politiebureau gebeurd of in de winkel?
Is er gevraagd of u gebruik wilde maken van het consultatierecht alvorens u het formulier hebt ondertekend?
Zo ja, hebt u gezegd dat u geen gebruik wilde maken van dit recht?