Valt het onder aanranding?

ik ken een vriend al 5 tot 6 jaar en we zijn altijd al vrienden geweest ik ben vaker bij hem wezen slapen en het heeft nooit problemen opgeleverd.
ik was bij hem een avond en was laat dus we gingen slapen (zelfde bed)
ik had hem duidelijk gemaakt van te voren dat ik me niet fijn voelde dat hij dichtbij me kwam enal. Later om 5 uur werd ik wakker en ik voelde een hoofd in mijn nek en zijn handen bij mn borsten en daar beneden (onder mijn kleding en ondergoed) ik was in shock dus wist niet wat ik moest doen eerst... ik deed uiteindelijk alsof ik wakker werd en hij schoot weg en deed alsof hij sliep. Sinds toen heb ik moeite met dingen en ik heb het gevoel dat dit mijn eigen domme schuld was.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
4.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, dit is aanranding. Ja, dit is zijn fout, hij had dit niet mogen doen. Het is niet jouw schuld maar zijn schuld. Hij weet heel goed dat het fout is wat hij deed.
En tegelijkertijd vind ik het naief van je. Een man is geen machine waarvan je het knopje kunt aan- en uitzetten.
Zet je een schaal koekjes neer naast iemand die hongerig is als hij weet dat hij ze niet mag hebben?
Ja, hij moet zich beheersen, maar je verwacht wel veel van hem.

Antwoorden (1)

Ja dit is aanranding.
En voor mij zelfs een van het ergste soort. Omdat het gebeurt op een moment dat je slaapt. Dus er eigenlijk niks van merkt. Totdat je wakker word en het al te laat is.
Ikzelf ben ook een hele periode op deze manier regelmatig aangerand. En dit geen steeds verder. Tot het moment dat ik zelfs wakker werd terwijl ik letterlijk verkracht werd.
Hier heb ik heel lang mezelf de schuld van gegegeven. Want misschien gaf ik wel signalen af in mijn slaap. En waarom werd ik niet op tijd wakker.
Ook durfde ik er niks van te zeggen.

Helaas heb ik het nooit tegen de dader durven zeggen.
Ik kan er nog steeds niet over uit wat hem bezielde om dit te doen.

Gelukkig heb ik het inmiddels redelijk verwerkt. Maar het doet nog steeds pijn als ik er aan denk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het zou ook kunnen vallen onder 'ontucht met wilsonbekwame' art 247 strafrecht
Omdat je sliep, maar ik ben hier geen expert in. In de volksmond valt het in mijn ogen, als de feiten zijn zoals je ze omschrijft, zeker onder aanranding