Krijg ik een VOG voor taxichauffeur als ik een keer ben aangehouden door de politie?

1,5 jaar terug ben ik door de politie aangehouden voor verstoring van de openbare orde. Ook heb ik een half jaar geleden mijn rijbewijs voor 2 maanden in moeten leveren omdat ik te hard reed. Ik heb ook al meerdere snelheidsbekeuringen gehad. De laatste was van een jaar terug.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als er sprake is geweest van strafbare gedragingen, wordt bekeken in hoeverre deze gedragingen van belang zijn voor de functie die u wilt uitoefenen. Volgens de wet wordt een verklaring omtrent gedrag geweigerd als: ‘...in de justitiële documentatie met betrekking tot de aanvrager een strafbaar feit is vermeld, dat, indien herhaald, gelet op het risico voor de samenleving en de overige omstandigheden van het geval aan een behoorlijke uitoefening van de taak of de bezigheden, waarvoor de verklaring omtrent het gedrag wordt gevraagd, in de weg zal staan.' Het is zeer waarschijnlijk dat aan u geen VOG zal worden verleend. Eén van de risico’s is dat de veiligheid van de passagiers en medeweggebruikers in gevaar wordt gebracht. Dit risico kan veroorzaakt worden door overschrijding van de maximumsnelheid, gevaarlijk rijgedrag en/of agressief gedrag. Voor de taxibranche is een terugkijktermijn van vijf jaar.

Bronnen:
https://www.justis.nl/producten/vog/vog-aa...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100