Als je een politie agent bent heb je dan een ontheffing op artikel 68 van de Flora en fauna wet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Antoni
11 jaar geleden
Waarom heb je specifiek belangstelling voor dit artikel? Het gaat over de ontheffingen die gedeputeerde staten kunnen verlenen van het bepaalde bij of krachtens een aantal andere artikelen van de Flora- en faunawet.

Het beste antwoord

Neen

Met de kanttekening dat een agent wel handelend op mag treden als er direct gevaar dreigt voor mensen of de volksgezondheid direct bedriegt wordt, in deze geniet verjagen van de dieren de voorkeur boven het doden, mocht het verjagen niet mogelijk zijn is doden van het dier toegestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet zozeer ontheffing, maar een politie agent in functie mag die wet wel overtreden als het een ander belang dient.
Vergelijk het met een agent die aan de overkant van de straat een bankoverval ziet gebeuren, dan mag hij door het rode licht lopen om in te grijpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het RVV en de Flora en faunawet niet met elkaar vergelijken, daarbij heeft in politieagent voor nagenoeg het gehele RVV een ontheffing. Zeer slecht antwoord, als dit bewaarheid zou zijn zou een agent zelfs op een onschuldig persoon mogen schieten om zo een inbraak te verhinderen.