Kan ik na mijn UWV ontslag nemen?

Ik ben een student van 21 jaar oud en ik heb op dit moment een tussen jaar.
Ik werk inmiddels al 7 maand via een uitzendbureau bij een fabriek en ik heb binnenkort een borst operatie.
Dus dat betekend dat ik 6 weken in de UWV moet gaan zitten.
Ik zou daarna graag ontslag willen nemen omdat het werk me eenmaal te zwaar is en ik niet zo goed met de mensen kan opschieten MAAR ik ben bang dat er enige consequenties aan zitten.

Moet ik de 6 weken UWV terug betalen?
ben ik verplicht om daar nog langer te werken na mijn UWV?
Of zijn er nog enige andere regels aan verbonden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Op het moment dat jij herstelt bent van je borstoperatie volgens jezelf of de UWV-arts stopt de Ziektewet uitkering die je van het UWV krijgt. Je kan daarna ontslag nemen bij de fabriek.
Dus nee, je hoeft geen geld terug te betalen.
Ja, je mag ontslag nemen.
Je ontslag kan wel gevolgen hebben voor een eventuele andere uitkering (bijstandsuitkering bijv.).