Mag een bedrijf 8 weken op vakantie terwijl onze motor nog binnen staat?

onze motor is stuk en ligt bij een garage binnen. het bedrijf zou in oktober dicht zijn ivm vakantie maar nu we besloten hebben de motor niet te laten repareren is het bedrijf ineens 8 weken gesloten voor vakantie. al die tijd ligt de motor dus daar binnen en kunnen we het voertuig niet verkopen en moeten we de stalling doorbetalen omdat we het zonder motor niet kunnen verkopen. de vraag is dus mag een garage 8 weken dicht voor vakantie terwijl onze motor daar binnen ligt? volgens de garage is het onmogelijk om de motor nu op halen want er is niemand en niemand kan er in en we hebben dus geen keus dan 8 weken te wachten en de stalling 8 weken lang door te betalen. kan ik hier iets aan doen?

7 maanden geleden
in: Wetgeving
1K
crispy
7 maanden geleden
Ze hebben toch vooraf te kennen gegeven dat ze op vakantie zouden zijn? Nu zeg je dat het 8 weken is, maar hadden ze dat van te voren ook niet gezegd 'tot en met oktober'?
Edraket
7 maanden geleden
Is dit een eenmansbedrijf?
Geen enkel bedrijf sluit 8 weken wegens vakantie.
Twee a drie weken is normaal. Langer niet.

Geef als eerste antwoord