mag je spullen verkopen op je eigen gebied zonder vergunning?

Bijvoorbeeld dat je bij je huis een kraampje neerzet voor zelfbediening met oude spullen, zoals speelgoed en boeken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
10.3K

Het beste antwoord

In de meeste gemeentes is handel zonder vergunning niet toegestaan.

Dit is te vinden in het APV (Algemene Politie Verordening) van je gemeente.

Artikel 5.2.2 Venten e.d.
1. Het is verboden zonder vergunning van het college in de uitoefening van handel op of aan de weg of aan een openbaar water, aan een huis dan wel op een andere - al dan niet met enige beperking - voor het publiek toegankelijke en in de openlucht gelegen plaats goederen te koop aan te bieden, te verkopen of af te geven dan wel diensten aan te bieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, je mag zonder vergunning je eigen spullen verkopen en op je eigen grond mag je gerust een kraampje neerzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat verschild per gemeente, woon jij bij een toeristische trekpleister, dan zal daar moeilijker over gedaan worden, dan aan een landweggetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag inderdaad. De gemeente kan je precies vertellen wat je wel mag en wat je niet mag. Veel succes met de verkoop.