Seks, wat wordt door onze maatschappij als seksuele handeling gezien?

Toegevoegd na 20 uur:
Zoals bijvoorbeeld wordt zoenen als seksuele handeling gezien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Het beste antwoord

Ik zou denken alles wat te maken heeft met het geslachtsleven.
Dus handelingen, beelden, verhalen en motieven.

Toegevoegd na 1 dag:
Zoenen en zoenen zijn twee zeggen ze dan.
Het gaat dan om de motieven (bedoelingen) zoals genoemd in het eerste gedeelte van mijn antwoord.
De vluchtige zoenen die we elkaar denken te moeten geven als begroeting heeft weinig tot niets met seks te maken.
Als je het (tong)zoenen bedoelt dat als voorspel dient tot verdere sexuele handelingen, dan is het antwoord ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik denk dat zo'n lijst niet bestaat en ook weinig zin heeft. Iedereen denkt anders over dit soort dingen, dat zie aan het minnetje dat iemand gegeven heeft. Overigens, waarom moet je iemand een minnetje geven als je ergens anders over denkt.
Ook zal het begrip over de jaren wel weer enigszins veranderen.
Wel probeert Van Dale in de beschrijving van een begrip de mening van de gemiddelde Nederlander te vertegenwoordigen. Dus daar kun je ook eens in kijken.
De wetgeving zegt wel iets meer over sexuele getinte handelingen, vooral daar waar het gaat om minderjarigen. Zoals je weet is sex met minderjarige kinderen verboden en ik neem aan dat in het Wetboek van Strafrecht precies staat wat daar onder verstaan wordt.

Andere antwoorden (1)

Dat ligt denk ik o.a. aan de intentie die iemand heeft met zijn of haar gedrag. Maar er zijn ook mensen die hun eigen gedrag of de reactie van de ander verkeerd kunnen interpreteren. Meestal voel je het zelf ook wel aan als iemand je op een bepaalde manier aanraakt bijvoorbeeld. Het is een beetje een grijs gebied soms. Tongzoenen hoort er ook bij. Onder seksuele handeling valt iig meer dan 'gewoon seks'.