Wat zijn mijn rechten als er iets telaat geleverd en geplaatst wordt?

Ik heb ramen en deuren besteld. Contract ondertekend op 30 april 2016. Ze zijn komen opmeten 2 weken later. Een veel te groot voorschot betaald (90% totale som) en elke keer als er geplaatst zou worden, bellen ze de plaatsing af. Telkens weer het nieuwe excuus, er ontbreekt iets en ze zijn niet geleverd. Ondertussen zou de levering 1 december kunnen. Dat is 30 weken later. Op het contract staat 8 tot 10 weken levertijd.
Wat kan ik nu eisen/doen.
Ondertussen is de communicatie tussen onsbeide al in oorlogsfase :-).
De plaatser beweerd dat hij nog steeds in zijn recht is en niet overtijd.
Liefst van al wil ik niets meer hebben, enkel mijn geld terug.
Het is in Belgie.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Hoewel ik de Belgische Wet niet ken zal die niet erg verschillen van de Nederlandse.

In Nederland stuur je in jouw geval de aannemer een brief waarin je hem sommeert de werkzaamheden vóór 2 December volledig uit te voeren. Als 2 December de ramen en deuren nog niet (geheel) zijn geplaatst stuur je de aannemer een brief dat je het contract door de rechter zal laten ontbinden. Beide brieven aantekenen natuurlijk.