Meet een flitspaal ook de snelheid van een auto van links?

Ik reed namelijk NA het kruispunt (ik kwam van links vanaf de flitspaal gezien, ik weet niet of een flitspaal ook die voertuigen meet op snelheid?) op het rechte stuk na ongeveer 100-150 meter reed ik iets te hard om weer terug naar rechts te gaan. Het stuk over het kruispunt en de 100-150 meter op het rechte stuk reed ik netjes de toegestane snelheid. ( ik weet niet of een flitspaal zo ver meet na een kruispunt en een voertuig dat van links komt voor de flitspaal? )

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De situatie is vrij ingewikkeld en niet gemakkelijk om te meten, dus mijn reactie is nee, maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Mocht de flitspaal toch geflitst heeft, dan gewoon de foto op vragen en gooien op onduidelijk situatie. Je veranderde van richting en moest versnellen om veilig te kunnen rijden.
Overigens iets te hard valt in de meetonzekerheid. De flitspaal flitst alleen bij duidelijke snelheidsovertredingen.

Antwoorden (2)

Nee, een flitspaal reageert alleen op het verkeer dat de paal nadert, of voorbij rijdt. Hij kan dus wél er naar toerijdend en er van wegrijdend verkeer flitsen, maar geen haaks naderend of wegrijdend verkeer.
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zo jij bent snel met antwoorden!, de flitspaal stond op het kruispunt rechts van mij en ik ging naar links, dus zat wel in de straal van de flitspaal maar omdat ik van links kom voor de flitspaal meet die mij niet als ik het goed begrijp?
Dat ligt er aan wat voor flitspaal, als je de Mesta treft ben je niet veilig.