Ik wil mij aanmelden als proefpersoon, geldt dit als een gewerkte week voor een WW uitkering?

Ik heb in totaal 24 weken gewerkt en om recht te krijgen op WW moet ik 26 van de 36 weken gewerkt hebben. Telt het mee als werkweek als ik mij aanmeld als proefpersoon voor 2 of 3 weken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Alleen als dit proefpersoon zijn in een dienstverband plaatsvindt, als je werknemer bent dus. En dat is vermoedelijk niet het geval. Beter idee: als je geen nieuw werk kunt vinden bij een "gewone" werkgever, schrijf je dan in bij uitzendbureaus. Daar hebben ze van alles. Dan bouw je gelijktijdig meer arbeidsverleden op, als je daar aan de slag kunt. Bedenk: als je alleen voldoet aan de wekeneis kun je maximaal 3 maanden WW krijgen. Daarnaast is er sollicitatieplicht.

Nee, want stel dat jij op 31 oktober je laatste werkdag had en ontslagen bent dan wordt tot die tijd de periode berekend waarover je recht hebt op WW. Als je dan per 1 november ander werk gaat doen, worden de inkomsten daarvan afgetrokken van je WW

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100