Hoe oud moet je zijn om shisha te kopen?

Ik doe een opstel over afkicken van drugs en moet er ook een presentatie over houden. Nu wil ik de shisha pen laten zien als een alternatief. Ik zou er dan 1 morten kopen maar ik weet niet hoe oud ik moet zijn. Ik heb onderzoek gedaan maar sommige sites zeggen dat er geen wet voor is en sommige sites zeggen 16 en andere weer 18. Ook zag ik dat de bronnen op die sites soms van 2012 ofzo waren en de leeftijds grens van sigaretten en alcohol zijn toen ong van 16 naar 18 gegaan en dacht misschien dat shisha daar onder hoorde. Dus ik vond nogal vreemd en onduidelijk.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
5.8K

Antwoorden (1)

18 jaar of ouder sinds deze zomer.

http://www.actueelnieuwsnederland.nl/artikel/100020263/shisha-pen-verboden-voor-kinderen-onder-18-jaar.html