stel, getrouwd met 1 kind,gaat scheiden,maar huurcontract is door beide ondertekend,wie mag er blijven wonen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

beide.

het is aan de (ex) partners samen om te beslissen wat ze met de woning gaan doen. Een van beide zou er kunnen blijven wonen of indien er echt ruzie om ontstaat is het wellicht verstandig om beide te vertrekken en elk een eigen woning te zoeken.

Wat betreft de woningstichting: het is gewoon niet hun zaak. Het kan hen ( tot zo ver) niks schelen. Wel moet er natuurlijk na vertrek van een van beide een wijziging doorgegeven worden bij de huurinstantie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over het algemeen degene die het kind verzorgt, om te voorkomen dat een kind dakloos wordt. Als beide ouders gelijkelijk voor het kind zorgen kan het naar willekeurig wie der ouders gaan. Het is over het algemeen onderdeel van de echtscheidingsprocedure.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Fijn dat je op de eerste plaats aan het kind denkt.
Prima antwoord. plus.