Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer kan ik bij een verzoek aan de gemeente een dwangsom aanvragen?

Ik doe aan Flatland BMX, dit is tricks doen op een vlakke grond. ik doe dit al 6 jaar en ik doe ook regelmatig mee aan wedstrijden, maar ik heb nooit een goede spot gehad om dit te doen. Op de meeste plekken word ik weggestuurd omdat ze denken dat ik tuig ben, terwijl ik gewoon een nette jongen ben met een passie voor mijn sport. Ik heb dus vaak contact opgenomen met mijn gemeente (gemeente woudrichem) met verzoeken voor een plek waar ik kan fietsen of verlichting. Elke keer dat ik contact met ze heb opgenomen was diegene die daar ging op vakantie en vervolgens hoor ik niets meer (ik weet niet meer of ze nou zo veel verdienen dat ze elke maand op vakantie zijn of dat ze me gewoon proberen te negeren).
Ik vind dit verre weg van netjes en ik heb het gevoel dat ook de gemeente mij niet serieus neemt. Sinds een tijdje rij ik op een basketbalveldje (waar nooit basketballers zijn) maar omdat ik dagelijks pas rond 7 thuis ben van school is het al donker als ik wil fietsen. Daarom heb ik meer dan 3 weken geleden een verzoek gedaan om er verlichting te laten plaatsen (ik pak dit altijd gewoon netjes en beleefd aan). Weer geen reactie. Ik kan herinneren van maatschappijleer dat de gemeente verplicht is om binnen 2 weken te reageren en dat je anders een dwangsom kan aanvragen. Is dat ook geldig bij deze situatie?
Ik hoop dat iemand mij hiervoor goed antwoord, of advies kan geven.
Matteo

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
741
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is a) 6 weken en
B) gaat dat om een Wob verzoek en niet voor je speelplaats

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij een verzoek aan een gemeente kun je geen dwangsom eisen als de gemeente niet reageert.