mag je met 125cc rijden met een auto rijbewijs?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
TurfGraver
7 jaar geleden
Belgie of Nederland?

Antwoorden (1)

Heeft de 125CC 3 of meer wielen niet zijnde een zijspan / aanhangwagen mag het bestuurd worden met rijbewijs B.

Heeft de 125CC slechts 2 wielen of een zijspan / aanhangwagen dient men het rijbewijs A te hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Behalve in Belge:
Als je het rijbewijs B na 1 mei 2011 verkregen hebt, kan je na twee jaar een motorfiets of scooter van maximum 125 cc, met een maximumvermogen van 11 kW/15 pk en met een vermogen/gewichtsverhouding van maximum 0,1 kW/kg besturen, op voorwaarde dat je vier uur opleiding in een rijschool gevolgd hebt. In dat geval is er geen theoretisch of praktisch examen. Als je rijbewijs voor 1 mei 2011 afgeleverd is, ben je niet verplicht om een opleiding te volgen om een brommer of een scooter te besturen. We raden dat echter toch aan. De lessen worden gegeven in de autorijscholen en in de centra voor doorgedreven rijopleiding. In dat geval (A1 met rijbewijs B) mag je alleen in België rijden. Om in het buitenland te rijden, moet je houder zijn van een volwaardig rijbewijs van categorie A1.
http://moto.be/nl/rijbewijs
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor de aanvulling. +