Moet ik mijn testament veranderen ?

In mijn testament heb ik o.a. geld nagelaten voor mijn schoondochter maar ze is helaas overleden, moet ik nu mijn testament laten veranderen of wordt mijn geld "verdeeld".

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

als je wilt dat het naar een ander persoon gaat dan moet je het zeker laten veranderen in je testament. Je kan het altijd aan de notaris vragen hoe het je doet 1 belletje en je krijgt gelijk antwoord of een advies. Het kost je niks alleen een paar cent voor een telefoontje naar de notaris.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het wordt uiteindelijk wel verdeeld, maar als je zelf inspraak wil over de verdeling is het wel verstandig om even met de notaris om de tafel te gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de notaris waar je dit testament hebt vastgelegd. Hij weet raad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geld wordt sowieso verdeeld, eerst naar je kinderen en anders naar de dichtstbijzijnde familie in graad. Om problemen te voorkomen kun je het beste je testament veranderen zodat je zeker weet dat het daar komt waar jij het wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij gaat dan het geld naar de kinderen van je schoondochter. Heeft ze die niet dan naar de naaste familie van haar dus. Haar ouders of broers/zussen. Als je wilt dat je erfenis in de familie blijft, moet je het veranderen
anneliez