Mag je je vuilnis buiten zetten?

Formeel mag je alleen je vuilnis buitenzetten voorafgaand aan een ophaaldag. In de steden waar de ophaaldiensten nu staken zijn er geen ophaaldagen. Mag je (formeel gezien) je vuilnis daar wel buiten zetten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Formeel mag je je vuilnis buiten zetten. Maar wat heeft dat voor zin, als het vuilnis toch niet word opgehaald. Ja, iedereen kan nu zien hoeveel vuil er buiten ligt als het niet word opgehaald.

zolang je geen officiele notificatie hebt gekregen waar word gemeld dat een verbod voor bepaalde data geld wel.

Als je formeel geen bericht hebt ontvangen van de gemeente waarin wijziging (of gewoon niet-doorgaan) van het vuilnisophalen, mag je formeel je vuilnis op de normale tijden en dagen aan de straat zetten. Alleen één probleem. Een halve week later kan de reinigingspolitie niet zien of jij gisteren je vuilnis daar hebt neergezet, of een halve week geleden toen het formeel mocht. En ja, ze doorzoeken vuilnis dat ergens niet hoort om uit te vinden wie het daar heeft neergezet, weet ik uit ervaring. Dus zolang ik geen formeel bericht hebt gehad dat de reinigingspolitie in mijn gemeente niet controleerd op afval dat op de verkeerde tijd buiten staat, bewaar ik mijn vuilnis heel formeel op het balkon tot er weer vuil wordt opgehaald. Toegevoegd na 49 seconden: Oei: "dat de gemeente niet controleerT".

Nee, je bent strafbaar, maar dat zal wel weer niet worden gehandhaafd.

nee want daarom heb je een prullenbak voor nodig Toegevoegd na 1 minuut: nee want je krijgt boeten en we hebben een prullenbak dus dan kan de vuilnisman ophalen Toegevoegd na 4 minuten: buiten

Natuurlijk mag dat, maar alleen als je weet dat de vuilniskar binnen de paar dagen komt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100