mag er chloor in drinkwater zitten?

Mag er chloor in het water zitten dat uit de kraan komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ja, dat mag. In Europa gebruiken de meeste drinkwaterbedrijven chloor als desinfectiemiddel.

Het water dat in Nederland gebruikt wordt voor drinkwater is over het algemeen van goede kwaliteit. In het merendeel van het Nederlandse drinkwater zit helemaal geen chloor. Als er desinfectie wordt toegepast, gebruikt men vaak ozon of chloordioxide.

Al het drinkwater in Nederland dat bedoeld is voor menselijke consumptie moet voldoen aan de normen die gesteld zijn in het Drinkwaterleidingbesluit. In het Drinkwaterleidingbesluit staat vermeld dat er geen stoffen aan het drinkwater mogen worden toegevoegd. Drinkwaterbedrijven hebben een ontheffing gekregen voor het ministerie van VROM om desinfectiemiddelen toe te mogen passen.
Amadea