Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn ex weigert de orthodontie en studiekosten voor de universiteit te betalen omdat ik het kindergeld krijg. Kan dat zomaar?

Mijn zoon wordt 18 jaar eind december en gaat vanaf september naar de universiteit. Er is een onofficiële bilocatieregeling en mijn zoon staat bij mij gedomicilieerd. Zijn vader weigerde al de kosten van de orthodontie te betalen en hij wil nu ook niet meebetalen voor de verdere studies van mijn zoon. Kan hij dit zomaar doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
ronron1212
10 jaar geleden
Als jij alimentatie ontvang is dat terecht. Voor de studie is dat anders daarvoor zal hij zijn wettelijke bijdrage moeten doen dat gaat via de studie financiering.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De wettelijke bijdrage is niet verplicht, bijdrage aan de studie, is niet verplicht. Sterker nog, DUO geeft aan dat de bijdrage vrijwillige aanvulling is. Bij de alimentatie hoort al een deel voor het kind, waaronder leefgeld en studie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als jij de alimentatie ontvangt dan moet je zelf de onderhoudskosten voor je zoon betalen,je zoon is 18 en komt in aanmerking voor een studiebeurs ,vanaf zijn 18de verjaardag wordt als het goed is de alimentatie op het rekeningnummer van je zoon gestort ,dus hij zal zelf ook kunnen bijdragen in de kosten en een bijbaantje kunnen nemen om wat meer bij te dragen

Toegevoegd na 6 minuten:
De alimentetie is naar draagkracht berekend op de betalende ouder ,als jij denkt dat je ex veel meer is gaan verdienen kun je vragen om een herberekening
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding