Ik heb zelf foto's gemaakt in de openbare ruimte van een product van de concurrent. Mag ik deze foto's gebruiken?

Ik maak voor 99% dezelfde producten. Mag ik dan deze foto's publiceren op een advertentie of website van mijzelf? Het is voor mij en de concurrent niet mogelijk patent op ons product te verkrijgen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
7 jaar geleden
Je kan toch ook een foto van je eigen product op je website zetten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lijkt me slimmer om je eigen producten te gebruiken, tegenwoordig ben je altijd één facebookpost verwijdered van een complete rel ;3
Erna55
7 jaar geleden
Waarom maak je geen foto's van je eigen producten ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook al zijn het dezelfde producten het is niet eerlijk tegenover jouw klanten om producten van een ander te laten zien. Jij moet tonen wat zij kunnen kopen bij jou, dus jouw producten. Anders is het pronken met andermans veren. Bovendien hoe zou jij het vinden als jouw concurrent dat deed?
tinus1969
7 jaar geleden
Is het product van de ander te herkennen als zijn product? Of het product dusdanig generiek (bv witte bolletjes brood) dat niemand ze uit elkaar kan houden?

Antwoorden (1)

Foto's maken van deze producten in de openbare ruimte is toegestaan. Maar je mag ze vervolgens niet commercieel gebruiken. Dus niet op je eigen website of in je eigen brochures. Zoals in de reacties ook al aangegeven: maak foto's van je eigen producten en gebruik die.