Wat is volgens het CWI/UWV een acceptabele reisduur voor het accepteren van een nieuwe baan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Het beste antwoord

In het eerste halfjaar dat u een WW-uitkering ontvangt, hoeft u alleen maar op banen te solliciteren met een reistijd van in totaal maximaal twee uur per dag. Als u na een halfjaar nog geen nieuwe baan heeft gevonden, gaat de reistijd omhoog naar maximaal drie uur per dag.

Was u in uw oude baan al gewend om langer dan twee of drie uur te reizen? Dan verwacht het UWV van u dat u die langere reistijd ook in een nieuwe baan geen bezwaar vindt. Bent u al lange tijd werkloos en kunt u wel een baan in een andere regio krijgen, dan moet u die baan meestal accepteren. Zelfs als u daarvoor zou moeten verhuizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

M.I is vanuit werkloosheid alles een acceptabele reisafstand...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt niet, maar naar mate je langer werkloos bent heb je minder in de melk te brokkelen.
In het begin zal dit ongeveer 30-45 minuten zijn, dit is afhankelijk van de aangeboden functie en in hoeverre dit bij je past.

Houd er wel rekening mee dat hoe langer het duurt voordat je aan de slag gaat, hoe flexibeler je moet zijn. Dan kan het voorkomen dat je een langere reistijd moet accepteren, anders kan je gekort worden op je uitkering.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij hebben ze daar niet echt een richtlijn voor; als ze vinden dat je al te lang in de bijstand zit, kunnen ze ook zeggen; je gaat maar verhuizen. Dat mogen ze ook nog eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot 45 minuten reistijd ben je verplicht te solliciteren op vacatures waar jij voor in aanmerking komt.