Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van betaalde overuren in contract naar 4 maanden opeens tijd voor tijd mag dit ?

Ik en mijn werkgever hebben in het contract vast staan dat ik een bepaald salaris krijg met 10 over uren, maar nu 4 maanden later word er mede gedeeld dat over uren niet uitbetaald worden maar in tijd voor tijd. kan dit zomaar zonder overleg? en in onze cao staat als je tijd voor tijd niet kan opmaken binnen 4 weken moeten ze hem alsnog uitbetalen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
746

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het in het contract staat dan mag je er van uit gaan dat ze gewoon de overuren moeten betalen. Je zou ze daar ook op kunnen wijzen. In deze gevallen is het altijd verstandig om een rechtswinkel of rechtsbijstandverzekering te bellen. Overigens loont het uitbetalen van overuren minder dan dat je uren voor uren krijgt maar waarschijnlijk ben je daar zelf ook al van op de hoogte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding