Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik recht op het zien van mijn zusjes?

Hallo,

Het zit zo ik woon bij mijn moeder ben 16 jaar oud en ik heb 2 andere zusjes die bij hun moeder wonen ze zijn wel van mijn vader. (Halzusjes dus) met mijn vader heb ik niet echt goed contact en hij mag mijn zusjes vanwegen omstandigheden niet zien... Met de moeder van mijn zusjes heb ik heel slecht contact zij wilt om wat voor reden dan ook geen contact met me negeert me etc.

Ik heb inmiddels mijn zusjes van 6 en 8 al 2 jaar niet meer gezien nu is mijn vraag heb ik recht om mijn zusjes te zien? Zou ik dit kunnen aanvechten voor een bezoeksregeling?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
718

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wil je graag je zusjes zien? Natuurlijk mag je ze zien en je hebt het recht ook om ze te zien.
De moeder mag wel jou de toegang ontzeggen tot haar huis maar zolang jij geen straatverbod of een andere door de rechter opgelegde beperking hebt, kan jij ze zien en spreken.
Je hebt de wet niet nodig maar de motivatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding