Mag je seks hebben met je nichtje?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
16.4K
Amadea
7 jaar geleden
Alleen als zij het óók wil!

Antwoorden (1)

Ja, zolang je maar beide 16 jaar of ouder bent.

http://www.jeugdrecht.be/?action=artikel_detail&artikel=135

Toegevoegd na 3 uur:
Of in België dus 18 jaar.

Toegevoegd na 3 uur:
Natuurlijk is toestemming van beide partijen nodig....

Toegevoegd na 3 dagen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Laws_regarding_incest#Netherlands

Als beiden instemmen mogen volwassenen in Nederland incest bedrijven (dus ook vader/dochter, broer/zus).

https://en.wikipedia.org/wiki/Laws_regarding_incest#France.2C_Belgium_and_Luxembourg

In België geldt ongeveer hetzelfde.

Toegevoegd na 3 dagen:
Correctie:
Ja, zolang je maar beide 18 jaar of ouder bent.

Ook in Nederland wordt de daadwerkelijke meerderjarigheid aangehouden, niet de seksuele meerderjarigheid in dit specifieke geval.

Kort gezegd:

Oom (40), nichtje (19)> legaal
nichtje (19), nichtje (22)> legaal
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Maar het kan ook haar oom zijn, en dan mag het niét.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea Kan je daar een bewijs van geven?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eveneens net als in het kerkelijk recht kent België een relatief huwelijksverbod voor bloedverwanten in de derde graad van de zijlijn (bijvoorbeeld oom en nicht, tante en neef). Voor dit huwelijksverbod kan de Koning ontheffing verlenen. En dat gaat over het huwelijk, dus seks mag zeker, anders bestaat de mogelijkheid dat een Koning een huwelijk kan goedkeuren waarin geen seks mag plaatsvinden. In Nederland is er maar 1 regel zover ik kan vinden; beiden meerderjarig is er geen probleem.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is natuurlijk een open deur intrappen, maar ik zal hem erbij zetten.
Amadea
7 jaar geleden
Het bewijs staat in de door jou gegeven bron: Seksuele handelingen (zonder geweld of dwang) zijn specifiek strafbaar tussen een minderjarige en een bloedverwant in opgaande lijn. Er staat niet bij dat het niet zou gelden voor een derdegraads bloedverwant, dus is het van toepassing op álle bloedverwanten in opgaande lijn.
Amadea
7 jaar geleden
Als iemand vraagt of hij seks mag hebben met zijn nichtje dan gaat het natuurlijk niet om de situatie dat hij al met haar is getrouwd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er staat MINDERJARIGE.... Het geldt dus voor minderjarigen.... Ik heb vooral duidelijk gemaakt dat het nichtje of nichtjes 18 jaar (BE) of 16 jaar (NL seksueel meerderjarig) moeten zijn. Wellicht dat het in dit geval in NL ook 18 moet zijn, maar je snapt het punt. Er onder staat ook nog eens onder: Hier is de leeftijdsgrens om met seks te kunnen toestemmen dus 18 jaar. (BE) Of wel ALS je beiden meerderjarig bent mag je seks hebben met je nichtje. Het antwoord is dus JA.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als Maureen meerderjarig zou zijn, zijn noch broer, noch zus strafbaar. Je mag dus zelfs seks hebben met je broer/zus als je maar beiden 18+ bent. (BE)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/Laws_regarding_incest#United_Kingdom In Engeland daarentegen is het wel verboden. Dus het is wel oppassen geblazen waar je op vakantie gaat met zo'n relatie...