Betaald voor een website, en niet tevreden? Moet/mag ik mijn geld terug?

Ik heb bij webhost.nl een website met sitebuilder gekocht.
Omdat mensen die in deze categorie beantwoorden (waarschijnlijk) niet zoveel weten van technische dingen zal ik het even makkelijk uitleggen.

Ik heb dus op webhost.nl een pakket gekocht, en in de voorwaarden staat dat ik het pakket voor 12 maanden aflsuit. Met dat pakket kan ik een eigen site bouwen.
Ik heb er 28 euro voor betaald.

Maar degene bij wie ik het gekocht hebt zet ongevraagd reclame onderaan mijn site, en dit staat allemaal niet vermeld in de voorwaarden en ook niet op de site!!
Zoiezo lijkt het me niet gebruikelijk om reclame te maken in een pakket waarvoor ik betaal.

De domeinnaam staat nou eenmaal vast, maar die wil ik ook houden!
Het sitebuilder pakket kan ik zelf verwijderen, maar webhost.nl wil niet het resterende geld terug geven!
Natuurlijk is het logisch dat hij de kosten voor het domein niet terug betaald...

Heb ik recht om mijn geld binnen een x aantal dagen terug te krijgen?

En waar moet ik anders aankloppen om mijn recht te halen?
Ik heb met ideal betaald...

Alvast heel erg bedankt voor de reacties/antwoorden!!
Dit geeft echt een naar gevoel om zo bedonderd te worden...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmz, het is heel ongebruikelijk om reclame op JOUW site neer te zetten. (tenzij het een gratis site is). Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het me nauwelijks kan voorstellen dat dit gebeurd. Je hebt immers zelf de mogelijkheid om er info op (en af) te zetten. Weet je zeker dat je deze reclame nog steeds hebt als je je eigen site online zet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA!!!
ECHT 100% ZEKER WETEN DAT ER RECLAME OP STAAT VAN DE WEBHOSTER ZELF!!
www.alexactie.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohja...verder kan ik niet eens de lettergrootte aanpassen.
Terwijl op de website staat dat je in een uitgebreide sitebuilder van alles kan. Ik heb dat uiteindelijk zelf moeten scripten in HTML om dat voor elkaar te krijgen...

Het beste antwoord

Als je een juridisch antwoord zoekt is er hier feitelijk een product aangeschaft wat niet aan uw verwachtingen voldoet. Je zou kunnen stellen dat wanneer je deze informatie vooraf had gehad, dat de koop nooit had plaatsgevonden. Wanneer dit inderdaad het geval is is er sprake van een wilsgebrek aan uw kant. In dit geval dwaling (6:228 BW). Wanneer dit het geval is kan de overeenkomst worden vernietigd. De koop kan in zijn geheel worden terug gedraaid.

U zegt dat u het adres van uw site wilt behouden. Dat kan dan niet. Dit is een integraal onderdeel van het door u aangeschafte pakket. Het is dus alles of niets.

U heeft uw aanschaf online gedaan. Dan geldt er een termijn van 7 werkdagen. Voldoet het product niet aan uw eisen / verwachtingen dan kunt u het retourneren. U heeft dan recht op uw geld excl. de verzendkosten die u maakt om het terug te sturen. Echter; ook in dit geval bent u de domeinnaam kwijt.

Wat u ten slotte zou kunnen doen is om de reclame voor lief te nemen, maar daar wel een schadevergoeding vanwege een onrechtmatige daad (het plaatsen van de reclame) voor te eisen. Dan moet u wel heel zeker weten dat nergens in de algemene voorwaarden staat dat webhost dit op uw site mag plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat ik zo zie, is dat '© Webhost' onderaan, bedoel je dat?
Dan zou je deze regel uit je HTML kunnen verwijderen:
  • © Webhost

  • Als ik bij andere sites van Webhost kijk, zie ik dat copyright niet overal, dus dat zou moeten werken.
    Probeer maar eens of het op die manier lukt.
    Als je iets anders bedoelt met die reclame, dan moet je het even precies omschrijven.
    Verwijderde gebruiker
    12 jaar geleden
    Verwijderde gebruiker
    12 jaar geleden
    Die hebben een hosting pakket...
    Ik heb een sitebuilder pakket, en daarmee kan je het niet verwijderen...
    Verwijderde gebruiker
    12 jaar geleden
    Jij kunt niets aan de code veranderen? Hoe moet je die site dan maken?
    Verwijderde gebruiker
    12 jaar geleden
    Dit doe ik dmv een sitebuilder.
    Dat is gewoon een kant en klaar Word, en daain pas ik de pagina's aan.
    Maar de voet waar dat in staat kan ik niet aanpassen...
    Dus mijn vraag is of ik recht op geld terug heb.