Heb ik recht op een vervangende smartphone?

Hallo,

Ik heb op 24 november 2015 een Nexus 6P gekocht a €649.
Nu heb ik hem tijdens het sporten in m'n broekzak gehad en opeens is het scherm aan de rechterbovenzijde gebroken.

Ik heb de telefoon bij bol.com gekocht. Nu zit ik nog een paar dagen binnen de wettelijke termijn van 6 maanden garantie. Maar bol.com geeft aan de telefoon alleen maar op te willen sturen naar de fabrikant.

Wat betekent dat ik 4 weken of langer zonder telefoon zit. Ik kan m'n telefoon zo lang echt niet missen.
Kan iemand mij vertellen wat ik voor rechten heb.

Alvast heel erg bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt geen wettelijk recht op een vervangend product gedurende de tijd die nodig is voor reparatie. Dit is een gunst tenzij de verkoper dit als een service aanbiedt. Hopelijk gaat de verkoper niet "vervelend doen" over kosteloos repareren. Kosteloze reparatie van breuk van het beeldscherm is een lastig punt bij verkopers van mobiele telefoons maar als ze onder die verplichting willen uitkomen tijdens de garantietermijn moeten ze aantonen dat je het toestel niet "normaal" gebruikt hebt waardoor bijv. stootschade is ontstaan. Toegevoegd na 7 minuten: Tip: misschien kun je voor de tussentijd nog wel ergens een oerdegelijke Nokia 3310 vinden. Een niet kapot te krijgen telefoon.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100