Wat is de U.S. Copyright Office – Fair Use?

Het is een wet, maar wat wordt er precies mee bedoelt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

U.S. Copyright Office – Fair Use

Een poging .Deze wet probeert een definitie te geven van eerlijk gebruik.

1)Het doel en het karakter van het gebruik, inclusief de vraag of een dergelijk gebruik van commerciële aard of is voor de non-profit educatieve doeleinden .

2)De aard van het auteursrechtelijk beschermde werk.

3)De hoeveelheid en het karakter van het gedeelte dat wordt gebruikt in relatie tot het auteursrechtelijk beschermde werk als geheel.

4)Het effect van het gebruik op de potentiële markt , of de waarde van het auteursrechtelijk beschermde werk.

Het onderscheid tussen fair use en inbreuk kan onduidelijk zijn en niet gemakkelijk te definieren. Er is geen specifiek aantal woorden, regels, of notities die veilig kunnen worden aangenomen zonder toestemming. Erkenning van de bron van het auteursrechtelijk beschermd materiaal is geen vervanging voor het verkrijgen van toestemming.

Dus voor de zekerheid toestemming vragen aan degene die copyright over het materiaal heeft.
groet