Verplichte garderobe maar wel betalen?

Ik was vandaag in een theater, vanwege brandveiligheid stellen zij de garderobe verplicht. Zij vragen echter wel 1 euro per jas, mag dit ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (2)

Als dit zo de huisregels zijn waarom niet. Voordeel is zo dat je jas is verzekerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou en daar staat dan vaak een bordje voor: uw jas is niet verzekerd of wij zijn niet verantwoordelijk voor blablabla....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsja, dat is Nederland he..zo zijn wel meerdere voorbeelden te noemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt wettelijk niet wat je zegt Pelle. Die bordjes mogen er helemaal niet hangen. Als je betaalt in een garderobe is het theater of waar je ook bent wel degelijk verantwoordelijk voor je jas. Dus ook voor 1 euro. Hier zijn al heel veel uitspraken over gedaan. Je betaalt immers niet voor niks een bedrag. Die bordjes zijn alleen maar bangmakerij maar hebben wettelijk niets om het lijf. In zulke gevallen win je altijd je zaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zei ook niet dat het mag, ik zei dat het er hangt ;) Veel mensen weten niet dat het er niet mag hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt zoals ook bij autowasstraten. Al ligt het daar iets genuanceerde. Maar bij je jas is het duidelijk. Al kost die jas 500 euro het theater is 100% aansprakelijk ook al hangt dat nietszeggend bordje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bordjes mogen er wel hangen, maar ze hebben alleen geen enkele juridische betekenis ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien de verplichte en betaalde garderobe niet vermeld is VOOR de aankoop van het ticket/ kassa mag dit niet lijkt mij.
Ja dit mag. De klant heeft immers de keuze om geen gebruik te maken van het theater als hem of haar deze regel niet aanstaat. Wel zou het netjes zijn als dit duidelijk aagegeven staat voordat men de overweging maakt naar het theater te gaan (bijv op een website of folder)