is cannabisolie legaal in België?

cannabis is hier verboden, maar naar het schijnt wordt je niet high van die olie. dus vroeg ik me af of deze toegelaten is...

8 jaar geleden
in: Wetgeving
4.2K

Het beste antwoord

Ja, in Belgïe is de spray Sativex vanaf de zomer verkrijgbaar als je een doktersvoorschrift, je moet wel eerst lid worden.
Zo zullen patiënten die medicinale cannabis gebruiken eindelijk een menswaardige, gecontroleerde en veilige toegang hebben tot medicinale cannabis. Niet als eerste-lijnsmedicatie, maar vaak als laatste redmiddel.
In de olie zit het medicinale CBD, het bestanddeel THC ( welke de high veroorzaakt ) is niet of nauwelijks aanwezig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Correctie : ... als je een doktersvoorschrift hebt...
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Cannabisolie (of elk extract van de cannabisplant dat een of meer cannabinoiden bevat) is nog steeds een verboden middel in België.
fremar
8 jaar geleden
Wietolie valt vanwege een hoog THC gehalte onder de Opiumwet, CBD olie bevat geen THC en is daarom legaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zag een website waar veel informatie over CBD olie gegeven is door gebruikers zelf. Hier wordt verteld dat alle CBD olie in Belgie verboden is? klopt dit wel? ook als er helemaal geen THC in zit?
http://www.cbdolie.org/
liveisgreat
5 jaar geleden
net nog eens mijn vraag terug opgezocht. de polemiek rond SOfie, een meisje dat volgens de ouders enkel een menselijk bestaan kan leiden als ze canabisolie inneemt, maakt duidelijk dat deze olie niet toegestaan is in België en dat je strafrechtelijk vervolgd kan worden bij gebruik of productie of verkoop etc.
Het debat is nu wel geopend, mevr. De Block wil wetenschappelijke bewijzen over het nut van canabisolie. De vader van Sofie zegt dat hij die aan de minister overhandigd heeft, maar wellicht is het in België zelf nog onvoldoende onderzocht (het gonst van zogezegd wetenschappelijke studies van over de hele wereld die niet altijd kunnen getraceerd worden op juistheid).