Mag je weigeren in huurhuis dat warmte meters van Techem geplaats worden?

Hallo, ik woon in een huurflat waar binnenkort warmtemeters op de verwarming geplaats worden, ik ga googelen en lees niet anders dan ellende dat mensen veel te veel bij betalen met deze meters, het betreft TECHEM warmtemeters, er zijn allerlei fora onder andere bij Kassa Radar enz. Mag dit zomaar? En deze warmtemeters mag ik dat weigeren dat die geplaatst worden? Ik kan beter zelf bijverwarming kopen op stroom als ik dat zo eens lees. Weet iemand of ik dit van de woningvereniging kan weigeren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
3.2K
ronron1212
8 jaar geleden
nee dat kan niet.

Antwoorden (1)

Dat mag u natuurlijk weigeren.

U bepaalt wie u in uw appartement toelaat.
Als de monteurs die de meters plaatsen daar ook toe behoren, dan kunnen geen meters worden geplaatst.

Het nadeel is dat bij de jaarlijkse afrekening van de stookkosten er geen gegevens zijn over het warmteverbruik uw appartement.

Uw verbruik wordt dan geschat.
Ik denk dat dit ongunstig is. U hebt dan geen poot om op te staan als de stookkosten hoog worden ingeschat. Die zult u dan moeten betalen.

Toegevoegd na 10 minuten:
U bepaalt wie u NIET toelaat tot uw appartement.