Is het strafbaar voor een vrouw om met een naakt bovenlijf rondt te lopen? Zo ja, waarom geld dat niet voor mannen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K

Antwoorden (1)

Ja, het is strafbaar voor een vrouw om (buitenshuis) met een naakt bovenlijf rond te lopen.
Dit geldt niet voor bijvoorbeeld de sauna, het naaktstrand of de naturistencamping.
Voor mannen geldt deze regel niet, omdat de mannenborst over het algemeen niet als lustopwekkend wordt gezien en/of met seksualiteit in verband wordt gebracht.

In de Westerse cultuur geldt momenteel volgens de algemene opvatting de volgende volgorde van verboden tot toelaatbaar:
1.Anus en vulva (van onderen, tussen de benen), penis in erectie
2.Penis (in rust) en vulva (van voren)
3.Schaamhaar
4.Tepels van volwassen vrouwen en de onderste helft van de borsten
5.Billen
6.Ondergoed.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus uitgaande van jouw bovengenoemde punten mag juridisch gezien een meisje van 17 gewoon topless over over straat?
SimonV
8 jaar geleden
Ik noem bij de opsomming geen juridische maar "fysieke punten".