mag er hier geparkeerd worden?

In de straat waar ik woon geld voor 2 dagen een parkeerverbod. Het bord dt gebruikt word is e1: het bord waar een schuine rode streep op staat. Er is geen sprake van een zone dus het geld voor aan welke kant van de weg het bord staat... nu twijfel ik toch nog of de auto mag parkeren na de kruising. Er is geen bord na de kruising geplaatst links, maar rechts wel. Hoe zit dat dan precies?

Toegevoegd na 5 minuten:
In de afbeelding heb ik geprobeerd de situatie uit te tekenen. De vierkanten zijn parkeervakken En ik heb de borden getekend waar ze dus ook staan. Links boven is dus de plaats waar de auto zou moeten staan.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De situatie is niet erg duidelijk. Ik zou de gok niet wagen. Als je auto wordt weggesleept heb je de poppen aan het dansen. En dan zal je met dezelfde schets je gelijk moeten gaan halen en die kans lijkt me niet groot.

Antwoorden (1)

Ik zou er om problemen te voorkomen niet parkeren.
Maar juridisch gezien mag het gewoon. Bord e1 geldt namelijk volgens de RVV 65:3 niet voor bijvoorbeeld parkeervakken of parkerstroken, ook heb je gelijk dat dit bord na elke kruizing herhaald moet worden. Maar er kan en wereld van verschil zitten tussen achteraf gelijk krijgen en even op save spelen.